Čtení s porozuměním: příběhy
| Typický ročník | 6. |
| Interval vhodných ročníků | 5.–7. |
| Učivo | čtení s porozuměním, krátké příběhy, vyhledávání informací, bajky, pověsti, mýty, orientace v textu, hlavní myšlenka, záznam klíčových informací |
| Předcházející modul | Čtení s porozuměním: krátké texty |
| Navazující modul | Čtení s porozuměním, literatura, sloh |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul rozvíjí dovednost porozumět krátkému příběhovému textu a pracovat s jeho obsahem. Texty mají konkrétní děj a jsou strukturovány tak, aby umožnily žákům procvičit vyhledávání klíčových informací, rozpoznávání hlavní myšlenky a základní orientaci ve stavbě textu. Důraz je kladen na přesné porozumění a aktivní práci s textem.
1. Krátké příběhy | |||
| Karas a Pedro | |||
| Ufon ztracen ve městě | |||
| Příběhy ze Zverimexu | |||
| Požírač snů | |||
2. Bajky, báje, mýty | |||
| Bajky | |||
| České pověsti | |||
| Řecké báje | |||
| Severské mýty | |||
3. Reálné události | |||
| Městská policie Brno |
Náměty na doplňkové aktivity
Záznam klíčových informací a převyprávěníŽáci dostanou k přečtení delší příběh. Při čtení zapisují hlavní informace: kdo je hlavní postava, co se stalo, kde a jak to dopadlo. Na základě těchto bodů pak text převypráví.
Jiný konecŽáci si přečtou příběh. Jejich úkolem je vymyslet a zapsat jiný závěr příběhu – ať už realistický nebo zcela fantazijní. Slouží jako rozšíření čtenářského zážitku a podpora vlastní tvorby.








