Slovní zásoba: pojmenování a popis II
Typický ročník | 7. |
Interval vhodných ročníků | 6.–8. |
Učivo | rozšiřování slovní zásoby, význam slov a jejich užití v kontextu, popisné výrazy, pojmenování vlastností lidí a věcí, oblečení, sport, zájmy, tvoření slov |
Předcházející modul | Slovní zásoba: pojmenování a popis I |
Navazující modul | Slova cizího původu |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul navazuje na základní práci se slovní zásobou a dále ji rozvíjí směrem k přesnějšímu a pestřejšímu pojmenování předmětů, osob, činností i vlastností. Důraz je kladen na schopnost vyjadřovat jemné významové odstíny, tvořit popisné věty a pracovat s výrazovým bohatstvím češtiny. Do výuky je zapojena i tematická slovní zásoba spojená se zájmy, sportem či společenskými tématy. Součástí je rovněž úvod do tvoření slov a rozlišování významově příbuzných výrazů.
Náměty na doplňkové aktivity
Popis osobnostiKaždý žák si vylosuje několik popisných slov charakterizujících osoby. Následně má za úkol napsat medailonek fiktivní osobnosti, ve kterém budou všechna tato slova použita.