Psaní i/y ve slovech
| Typický ročník | 3. |
| Interval vhodných ročníků | 2.–4. |
| Učivo | měkké a tvrdé souhlásky, vyjmenovaná slova, příbuzná slova |
| Předcházející modul | Základy pravopisu |
| Navazující modul | Psaní i/y v koncovkách |
| Bezprostřední výsledky učení |
|
| Související RVP výsledky učení |
|
Modul se zaměřuje na rozvoj pravopisných dovedností v oblasti psaní i/y v rámci slov (psaní i/y v koncovkách je pak v samostatném modulu Psaní i/y v koncovkách). Modul začíná základním rozlišením měkkých a tvrdých souhlásek a následně se věnuje pravopisu po obojetných souhláskách prostřednictvím vyjmenovaných slov. Výklad i procvičování jsou rozděleny podle jednotlivých souhlásek, přičemž obtížnost se zvyšuje postupně. Důraz je kladen nejen na zapamatování vyjmenovaných slov, ale i na porozumění významu a schopnost uplatnit pravidla pravopisu ve větách a textech.
Náměty na doplňkové aktivity
Vyjmenovaná slova v příběhuVytváření krátkých příběhů, které obsahují co nejvíce slov z určité řady vyjmenovaných slov.






























