Psaní i/y v koncovkách
Typický ročník | 5. |
Interval vhodných ročníků | 5.–6. |
Učivo | koncovky podstatných jmen, koncovky přídavných jmen, pravopis slov končících -ovi/-ovy, -mi/-my/-ma, podmět, přísudek, shoda přísudku s podmětem |
Předcházející modul | Psaní i/y ve slovech |
Navazující modul | Zápis a korektury textů I |
Bezprostřední výsledky učení |
|
Související RVP výsledky učení |
|
Modul se zaměřuje na správné psaní i/y v koncovkách slov. U podstatných a přídavných jmen je procvičování založeno na určování rodů a vzorů. U sloves je důraz na klíčové pravidlo shody podmětu s přísudkem. Součástí procvičování je tedy i určování podmětu a přísudku ve větě.
Náměty na doplňkové aktivity
Vymýšlení situací k podobným větámŽákům předložíme věty, které se liší pouze použitím i/y v koncovkách. Úkolem žáků je napsat odstavec textu, v jehož kontextu bude věta správně použita. Příkladem vhodných vět jsou následující 4 kombinace: „Zpívali Nohavicovy písničky.“, „Zpívaly Nohavicovy písničky.“, „Zpívali Nohavicovi písničky.“, „Zpívaly Nohavicovi písničky.“