Vpisování – 9. třída (9. ročník)
Cvičení, ve kterém vpisujete do textu slova ve správném tvaru.
Cvičení, ve kterém píšete odpověď na klávesnici.

Vybrána třída: 9. třída (široký výběr)
Podobně znějící

Tvorba přídavných jmen (-ský/-ští, -cký/-čtí) (střední)
39 Zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
Pedro Delgado a Mikel Nieve jsou (Španělsko) cyklisté.V 19. století se prudce rozvíjely (Teplice) lázně. (loupežník) řemeslo je těžké řemeslo.
Tvorba přídavných jmen (-ský/-ští, -cký/-čtí) (těžké)
38 Zadání
Typicky zabere: 12 min
Ukázka
Nová (Řitka) hospoda zavírá až po půlnoci.Ta výrazná budova na břehu Dunaje je (Budapešť) parlament.Dnes rozdávali (město) strážníci pokuty za špatné parkování.Slovní druhy

Skloňování slov ve větách (lehké)
62 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Ukázka
Líbilo by se mi nosit školní (uniforma).V úterý si konečně napíšeme (slohovka).Do (tělocvična) se přezouvejte.
Skloňování slov ve větách (střední)
66 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Ukázka
Vyhrál jsem školní kolo (olympiáda) z češtiny.O víkendu jsme byli v . (Jeseníky)Odpoledne pomůžete paní (uklízečka) s těmi žvýkačkami.
Skloňování slov ve větách (těžké)
69 Zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
(člověk, j. č.), co s tím mám dělat?Zločinec s sebou vzal jednoho . (rukojmí)Na (dvířka) do přístěnku seděla moucha.
Skloňování podle zadaného pádu a čísla (lehké)
59 Zadání
Typicky zabere: 6 min
Ukázka
vlk4. pád, množné číslosoupeř
2. pád, množné čísloden
2. pád, množné číslo

Skloňování přídavných jmen (střední)
50 Zadání
Typicky zabere: 7 min
Ukázka
(starostlivý, 1. pád, množné číslo) rodičeDal svačinu (cizí, 3. pád, jednotné číslo) muži.žena s (krátké) vlasy
Stupňování přídavných jmen (střední)
41 Zadání
Typicky zabere: 7 min
Ukázka
Sjízdná je pouze (dolní, 3. stupeň) část toku řeky.Ta látka je (hebký, 2. stupeň) než hedvábí.Řeka byla (divoký, 2. stupeň), než jsme mysleli.
Tvorba přídavných jmen (-ský/-ští, -cký/-čtí) (střední)
39 Zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
Pedro Delgado a Mikel Nieve jsou (Španělsko) cyklisté.V 19. století se prudce rozvíjely (Teplice) lázně. (loupežník) řemeslo je těžké řemeslo.
Tvorba přídavných jmen (-ský/-ští, -cký/-čtí) (těžké)
38 Zadání
Typicky zabere: 12 min
Ukázka
Nová (Řitka) hospoda zavírá až po půlnoci.Ta výrazná budova na břehu Dunaje je (Budapešť) parlament.Dnes rozdávali (město) strážníci pokuty za špatné parkování.
Skloňování zájmen ve větách (střední)
39 Zadání
Typicky zabere: 7 min
Ukázka
Tehdy, (onen) dne, to všechno začalo.K večeři jedli (tatáž) polévku jako k obědu.Úraz se může stát (kdokoli).
Skloňování zájmen týž, tentýž (těžké)
30 Zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
Nechtěla jít na ples v šatech jako loni.Dostával dopisy pořád od ženy.Jednalo se o hrady.
Skloňování zájmena jenž (těžké)
45 Zadání
Typicky zabere: 10 min
Ukázka
Opuštění psi, se toulali ulicemi, byli hladoví.Štěněti, se nelíbilo v pelíšku, přispěchala na pomoc fena.Ta dívka, o se mu tajně zdálo, se již nikdy neobjevila.
Skloňování číslovek (střední)
56 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Ukázka
Doběhl jsem jako (5.).Zrestaurovala krásný stůl se (4) secesními nohami.Tuto vakcínu doporučuje osm z (10) pediatrů.
Skloňování číslovek (těžké)
52 Zadání
Typicky zabere: 10 min
Ukázka
Byl (2, na otázku Kolikanásobný?) mistr Evropy.Koupila si (3) nové kalhoty.Naše škola s (312) žáky patří mezi ty menší.
Skloňování číslovky dva (těžké)
46 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Ukázka
V případech jsem udělal stejnou chybu.Vytáhni z trouby plechy, ať se to nepřipálí.Holky se styděly, všude radši chodily po .
Vidové dvojice (střední)
40 Zadání
Typicky zabere: 6 min
Ukázka
připojovatdokonavý vid =opravit
nedokonavý vid = napsat
nedokonavý vid =

Časování sloves (slova ve větách) (střední)
57 Zadání
Typicky zabere: 9 min
Ukázka
(přijmout, 2. os., mn. č., rozkaz. způsob) prosím mé gratulace.Nepřátelé naštěstí nikoho z nás (nezajmout, oznam. způsob, minulý čas).Jana (nalézt, oznam. způsob, minulý čas) svou botu pod postelí.
Časování sloves (samostatná slova) (střední)
39 Zadání
Typicky zabere: 9 min
Ukázka
mračit se1. os., j. č., podmiň. způsobzačít
2. os., mn. č., rozkaz. způsobpřát si
2. os., j. č., podmiň. způsob

Přechodníky (těžké)
43 Zadání
Typicky zabere: 13 min
Ukázka
(přecházet, přechodník přítomný) ulici, se děti rozhlédly. (cvičit, přechodník přítomný) jógu, všichni dbali na svůj dech.Oliver (jít, přechodník přítomný) z kostela, pospíchal domů.
Stupňování příslovcí (střední)
50 Zadání
Typicky zabere: 8 min
Ukázka
Proběhlo to (hladce, 2. stupeň), než jsme si vysnili.V přírodě se chovejte co (tiše, 3. stupeň), abyste nevyplašili žádné živočichy.Vyhoupla se na zeď (snadno, 2. stupeň) než ostatní.Čárky a interpunkce

Zkratky (střední)
40 Zadání
Typicky zabere: 6 min
Ukázka
mimo jinéseverní šířkametry nad mořemČeština jako druhý jazyk

Skloňování číslovek (střední)
56 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Ukázka
Doběhl jsem jako (5.).Zrestaurovala krásný stůl se (4) secesními nohami.Tuto vakcínu doporučuje osm z (10) pediatrů.
Skloňování číslovek (těžké)
52 Zadání
Typicky zabere: 10 min
Ukázka
Byl (2, na otázku Kolikanásobný?) mistr Evropy.Koupila si (3) nové kalhoty.Naše škola s (312) žáky patří mezi ty menší.
Skloňování číslovky dva (těžké)
46 Zadání
Typicky zabere: 5 min