Diktáty online – 6. třída (6. ročník)
Rychlá příprava na diktáty. Do textu o rozsahu jednoho odstavce doplňujete na vybraná místa správnou variantu ze dvou možností. Naše diktáty mají snadné ovládání (můžete využít myš nebo šipky) a průběžné vyhodnocení. K dispozici je více než 160 diktátů se zajímavými příběhy.
Pokud máte zájem o klasické diktování s kompletním zápisem, přejděte na mluvené diktáty (nenechte si je ujít, jsou nyní výrazně vylepšeny).

Vybrána třída: 6. třída (úzký výběr)
Psaní i/y

Vyjmenovaná slova po B (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Shoda přísudku s podmětem (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 7 min

Koncovky přídavných jmen (střední)
6 Zadání
Typicky zabere: 6 min

Koncovky podstatných jmen (střední)
8 Zadání
Typicky zabere: 6 min

Různé výskyty I/Y (lehké)
9 Zadání
Typicky zabere: 4 min
Podobně znějící

Psaní mě/mně (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 5 min

Psaní n/nn (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Psaní s/z na začátku slova (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Párové hlásky: mix (lehké)
4 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Délka samohlásek: mix (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Velká písmena

Velká písmena: mix lidé, skupiny, organizace, čas (lehké)
6 Zadání
Typicky zabere: 3 min
Slovní druhy

Skloňování a časování (střední)
4 Zadání
Typicky zabere: 4 min
Zápis a korektury textů

Příběh: V jeskyni (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min
Ukázky
Shoda přísudku s podmětem
Výprava
Vlakové soupravy zastavil u perónu. Vystoupil jsme a vydal se na túru. Zdálo se, že na vesnici již sklidil úrodu. Žnečky chodil bosé. Malý Lukáš se bál, že se počasí pokaz . Toto děti hlás samy. Náhle kanci rozryl planinu. Přidal jsme tedy do kroku směr vrchol. Rozhledy z kopců bral dech. Stébla travin se ohýbal ve větru. Cestou dolů jsem viděl, že muže domů rozvážel trakaře. A protože jabloně plodil nádherné ovoce, jedno jsem si utrhl a nasedl na vlak domů.
Psaní s/z na začátku slova
Dětská neplecha
Děti se nerady nechávají poutat příkazy rodičů. Honzík se včera na pískovišti mazal blátem od hlavy až k patě a Julie si edřela koleno na moklé dlažbě. Maminka jen práskla ruce a dnes je varovala, ať se chovají působně, nebo si na ně bude těžovat tatínkovi, který je eřeže. Julinka červenala tudem, ale Honzík už byl ve třehu, čím by mohl ještě víc užovat maminčiny nervy. O hodinu později už to maminka brala kratkou na dvůr, protože cítila kouř. Honza pálil ežloutlé listí od podzimu, které hned planulo. Mamince tvrdly rysy a chlapec pochopil, že tentokrát třelil vedle.
Psaní bě/bje
Ranní trampoty
Cítím se jako ob ť ranního vstávání. Budík m do nového dne nevítá jem a přátelsky, ale rozeřve se jako bezohledný dráb. Sm le otevřu jedno oko, pak oči ob a je to. V zd do nového dne povolen! Vztekle shodím ob kt mého (ne)zájmu ze stolu na m kký koberec a jdu se osv žit do koupelny. V zrcadle m sleduje nějaký b s. Má rudé b lmo a příliš vysoký v k, ale pozor, dosp lý není a ani nechce být. Nechce být lovec ani sb rač, přestože má ob mné tukové polstrování na břichu. Co nadělám, sv t se zm nil, moje denní sm na začíná pokaždé stejně tem .