Diktáty online – 7. třída (7. ročník)
Rychlá příprava na diktáty. Do textu o rozsahu jednoho odstavce doplňujete na vybraná místa správnou variantu ze dvou možností. Naše diktáty mají snadné ovládání (můžete využít myš nebo šipky) a průběžné vyhodnocení. K dispozici je více než 160 diktátů se zajímavými příběhy.
Pokud máte zájem o klasické diktování s kompletním zápisem, přejděte na mluvené diktáty (nenechte si je ujít, jsou nyní výrazně vylepšeny).

Vybrána třída: 7. třída (široký výběr)
Psaní i/y

Vyjmenovaná slova po B (lehké)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Vyjmenovaná slova po B (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Vyjmenovaná slova po L (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Vyjmenovaná slova po M (lehké)
4 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Vyjmenovaná slova po M (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Vyjmenovaná slova po P (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Vyjmenovaná slova po S (střední)
4 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Vyjmenovaná slova po V (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Vyjmenovaná slova po Z (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 2 min

Slova končící na ovi/ovy (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 6 min

Shoda přísudku s podmětem (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 7 min

Shoda přísudku s podmětem (těžké)
6 Zadání
Typicky zabere: 5 min

Koncovky přídavných jmen (střední)
6 Zadání
Typicky zabere: 6 min

Koncovky podstatných jmen (střední)
8 Zadání
Typicky zabere: 6 min

Různé výskyty I/Y (lehké)
9 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Různé výskyty I/Y (střední)
13 Zadání
Typicky zabere: 3 min
Podobně znějící

Psaní bě/bje (lehké)
6 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Psaní mě/mně (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 5 min

Psaní n/nn (střední)
5 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Psaní s/z na začátku slova (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Psaní s/z na začátku slova (těžké)
6 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Párové hlásky: mix (lehké)
4 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Délka samohlásek: mix (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 5 min

Spřežky (těžké)
3 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Přejatá slova: mix (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 4 min
Velká písmena

Velká písmena: mix lidé, skupiny, organizace, čas (lehké)
6 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Velká písmena: mix lidé, skupiny, organizace, čas (střední)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Velká písmena: mix lidé, skupiny, organizace, čas (těžké)
7 Zadání
Typicky zabere: 4 min

Velká písmena: geografie, příroda, vesmír (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Velká písmena: města, části měst, ulice (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Velká písmena: budovy, stavby (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min
Slovní druhy

Skloňování a časování (střední)
4 Zadání
Typicky zabere: 4 min
Čárky a interpunkce

Přímá a nepřímá řeč (střední)
4 Zadání
Typicky zabere: 5 min
Zápis a korektury textů

Příběh: Příliš mnoho dobrodružství (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Příběh: Morbidní story s příchutí šlehačky (střední)
4 Zadání
Typicky zabere: 2 min

Příběh: Výprava k prameni potoka (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min

Příběh: V jeskyni (střední)
3 Zadání
Typicky zabere: 3 min
Ukázky
Koncovky podstatných jmen
Rozpadlá stavení
Kostel a hřbitov Milanov připomínaly domov. Vyrostl poblíž Čáslav , malého města, které se pyšní svými kališnickými kořeny. Ráno se vždycky posadil na postel a pozoroval kos a pěnkav za oknem. Bydlel s rodiči v budově opatovické škol , takže k tabul chodil v bačkorách. Tatínek byl řídící. Za katedrou si vždycky sahal do kaps pro hodinky a s nasazenými brýlem se trochu podobal panu prezidentov .
A za zdm nedalekého hřbitova si s místními dětm nejednou hráli na doktora nebo pomáhali kostelníkov s úklidem. Dnes jsou už krov staré škol propadlé a dříve upravená zahrádka zarůstá křov m.
Psaní s/z na začátku slova
Dětská neplecha
Děti se nerady nechávají poutat příkazy rodičů. Honzík se včera na pískovišti mazal blátem od hlavy až k patě a Julie si edřela koleno na moklé dlažbě. Maminka jen práskla ruce a dnes je varovala, ať se chovají působně, nebo si na ně bude těžovat tatínkovi, který je eřeže. Julinka červenala tudem, ale Honzík už byl ve třehu, čím by mohl ještě víc užovat maminčiny nervy. O hodinu později už to maminka brala kratkou na dvůr, protože cítila kouř. Honza pálil ežloutlé listí od podzimu, které hned planulo. Mamince tvrdly rysy a chlapec pochopil, že tentokrát třelil vedle.
Psaní mě/mně
Cizokrajný výlet
Za okny se set lo, což v těchto ze pisných šířkách nebylo nic nezvyklého. Večerní chládek ale způsobil, že jsem se cítil příje ji. Byl to první výlet mojí třídy do ta jších končin pryč od civilizace, st a kkých peřin a se popravdě ulevilo, že si nikdo nestěžoval, ani se netvářil pot šile. Nesnáz ale přišla na můj vkus neú rně rychle a za stnala na celou noc. Student Hovorka se po začal shánět. Snědl prý nějakou kkou bobuli, snad pot chuť, a bylo mu zle.